Παρασκευή 15 Αυγούστου 2014

Της Παναγίας

Με ευλάβεια, λαμπρότητα και φαιδρότητα εορτάζεται σήμερα η Κοίμηση της Θεοτόκου στην χώρα μας, λίγες μέρες μετά την Κοίμηση του Ρόμπιν Γουίλιαμς. Οι Έλληνες γιορτάζουν την Κοίμηση της Θεοτόκου -δηλαδή τον θάνατο της Παναγίας- πίνοντας, χορεύοντας και τρώγοντας του σκασμού, αλλά αυτό δεν θα πρέπει να προκαλεί απορίες, αφού είναι γνωστό πως οι Έλληνες είναι καθυστερημένοι. 

Εν τω μεταξύ, όταν ακούς «Κοίμηση της Θεοτόκου» το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό είναι πως η Παναγία ήταν λίγο κουρασμένη και κοιμήθηκε, οπότε αναπόφευκτα σκέφτεσαι πως η Παναγία «τον πήρε λίγο», αλλά καλύτερα να μην λέμε τέτοια πράγματα γιατί θα φρικάρουν οι χριστιανοί νοικοκυραίοι και θα μας πάρει όλους ο διάολος. 

Οι χριστιανοί πάντως θα πρέπει κάποτε να σταματήσουν να ζητάνε από την Παναγία να βάλει το χέρι της ή να της τραγουδάνε να τους βοηθήσει να πάρουνε την Πόλη και την Αγιά Σοφιά, γιατί η Παναγία δεν πρόκειται να κάνει απολύτως τίποτα και αυτό θα πρέπει να το βάλουν καλά μέσα στο χοντροκέφαλό τους οι σαλταρισμένοι χριστιανοταλιμπάν.

Επίσης, οι χριστιανοί θα πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσουν να δωροδοκούν την Παναγία με λεφτά και χρυσαφικά -λες και τους τα ζήτησε ή λες και τα χρησιμοποιεί η ίδια και όχι το παπαδαριό-, ενώ θα πρέπει κάποτε να πάψουν να ανεβαίνουν με τα γόνατα στην Παναγία της Τήνου, γιατί μπορεί αυτά τα πράγματα να μοιάζουν φυσιολογικά στους περισσότερους Έλληνες αλλά δεν είναι - είναι εντελώς κουλά και μας πάνε 500 χρόνια πίσω.  

Η Παναγία είναι ίσως το πιο αγαπημένο ιερό πρόσωπο των Ελλήνων κι αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι την έχουν συνεχώς στο στόμα τους, αφού όταν πλακώνονται λέει ο ένας στον άλλον «γαμώ την Παναγία σου», οπότε αντιλαμβανόμαστε ότι όχι μόνο την έχουν κορώνα στο κεφάλι τους -μιας και την αναφέρουν συνέχεια- αλλά και ότι ο κάθε Έλληνας ξεχωριστά έχει την δική του Παναγία. 

Τον Δεκαπενταύγουστο στις εκκλησίες της Ελλάδας επικρατεί το αδιαχώρητο, αφού εκατομμύρια πιστοί σε όλη την επικράτεια φοράνε τα καλά τους και μπουκάρουν στις εκκλησίες μαζικά ώστε να τιμήσουν την Μεγαλόχαρη -με αποτέλεσμα να πέφτουν αναρίθμητες χριστοπαναγίες-, αλλά έτσι όπως την τιμούν, φορώντας την Άρτα και τα Γιάννενα, σου δημιουργείται η εντύπωση πως η Παναγία δεν ήταν η Παναγία αλλά μια σκυλού μπουζουκόβια ξεκωλιάρα με τρέσα στο μαλλί και δωδεκάποντο. Σαν την Πάολα δηλαδή. 

Πάντως, δεν θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι οι Έλληνες μεταμορφώνονται σε τσίρκα για να γιορτάσουν την Κοίμηση της Θεοτόκου -και μπερδεύουν την εκκλησία με τον Μαζωνάκη-, αφού στην Ελλάδα υπάρχει κάτι πολύ πιο διαχρονικό από τον χριστιανισμό: η κακογουστιά. 
Και μην ακούσω πως όλοι αυτοί οι λούμπεν κλαρινογαμπροί και όλες αυτές οι λούμπεν κλαρινογκόμενες που συναντάμε στην εκκλησία τον Δεκαπενταύγουστο είναι καλοί χριστιανοί, γιατί θα πάρω ανάποδες - αν αυτοί είναι καλοί χριστιανοί, τότε εγώ είμαι η Μαίρη Παναγιωταρά, μια εργαζόμενη μητέρα, μια καλή νοικοκυρά. Γεια σου υπέροχε Λουκιανέ!

Εν πάση περιπτώσει, πολύ διάσημη στις μέρες μας είναι η Παναγιά η Εφοριατζού που μπουκάρει στα σπίτια των Ελλήνων πολιτών με το έτσι θέλω και κάνει ελέγχους, ενώ εξίσου διάσημη είναι και η Παναγιά η Σέλφι που βγάζει μόνη της φωτογραφίες τον εαυτό της κάτω από την πανσέληνο γιατί έχει τον ανθρωποδιώκτη και κανένας άλλος δεν θέλει να την φωτογραφίσει.

Την Παναγιά την Εφοριατζού και την Παναγιά την Σέλφι ακολουθεί η Παναγιά η Συφοριασμένη που είναι φτωχιά και δεν έχει να πληρώσει τον ΕΝΦΙΑ, ενώ τρελό σουξέ στους Λαρισαίους έχει η Παναγιά η Αλόγα η Βυσσινί που ασχολείται ακόμα με το ποδόσφαιρο και τρέχει στις προπονήσεις της ΑΕΛ και ξελαρυγγιάζεται.

Άντε και του χρόνου! 

(Αυτό το κείμενο γράφτηκε στην υπέροχη πλατεία του γραφικού Μεταξοχωρίου. Όποιος δεν έχει έρθει στο Μεταξοχώρι αδικεί τον εαυτό του - λέω την ίδια ατάκα που είπε ο Τσίπρας για το Άγιον Όρος μπας και συγκινήσω κάναν αποβλακωμένο μικροαστό. Είναι η πρώτη φορά που γράφω στην πλατεία του χωριού μου και -όπως καταλαβαίνετε- είμαι συγκινημένος τα μάλα· επίσης, είμαι πολύ συγκινημένος που έχουμε ίντερνετ στην πλατεία του χωριού - αυτό θα πει ανάπτυξη. Εν τω μεταξύ -και για να επιστρέψω στα του χριστιανισμού-, χθες μια γιαγιά εδώ στο Μεταξοχώρι μου είπε πως οι γυναίκες δεν επιτρέπεται να φιλάνε τις εικόνες στην εκκλησία όταν έχουν περίοδο. Το ξέρατε εσείς αυτό; Εγώ πάντως πρώτη φορά το άκουσα και κόντεψε να μου πέσει το σαγόνι. Τέλος πάντων, θα τελειώσω τον καφέ μου και θα πάω να βρω την κυρά Δέσποινα -έτσι την λένε τη γιαγιά- για να την ρωτήσω αν επιτρέπεται να τις φτύνουν. Σε περίπτωση που βάλει τα κλάματα, θα της πω «σώπασε κυρά Δέσποινα, και μην πολυδακρύζεις. Πάλι με χρόνια με καιρούς, πάλι δικά μας θα ναι». Είδατε; Όλα τα έχω σκεφτεί. Φιλιά!)